Ännu ett år till ända

Allmänt / Permalink / 0
Det här året blev något helt annat än jag hade väntat mig. Det började riktigt bra men sen blev det mindre bra. Typ. Och när jag äntligen såg ljuset i tunneln så halka jag på en stor fet isfläck och det blev mindre bra igen. Nog för att jag gör mindre bra saker flera gånger för att verkligen se att det är mindre bra saker, men det här hade jag gärna låtit bli.
 
Alla läkare har nu haft sina konferenser både här och där och det verkar som om min lilla krukväxt bara sitter på livmodern. Eller rättare sagt från en eller båda äggstockarna. Och väl avgränsad. Vilket i mina öron låter ganska bra. Skönt att någonting kan vara bra. Och den är multilobulerad. Det betyder att den har flera "kroppar". Sköterskan som ringde mig sa att den såg ut som en druvklase. Så nu har jag kommit på varför jag inte är så smärt och smidig. Det är någon som byggt en jävla flerrumslägenhet i magen på mig. Utan bygglov dessutom. Förhoppningsvis har dom inte besittningsrätt utan att jag kan vräka dem med buller och bång. För ut ska dom !!!
 
Jag börjar det nya året med ett läkarbesök i Västerås där en stackars läkare ska få svara på alla mina miljarders frågor. Sen kommer jag att bli kallad till Uppsala för operation och när det blir har jag i detta ögonblick ingen aning om. Jag hoppas att det blir rätt snart för den här krukväxten tycker jag inte om.
 
Jag ser fram mot ett nytt år med nya erfarenheter med barn och barnbarn. En får vi se vad livet har att bjuda på.
 
Var rädd om er och era nära och kära. Livet kan ändras i vilken sekund som helst. Bråka inte om småsaker, var raka och ärliga och ta hand om de ni håller av.
 
Puss, Kram och Nyp i Stjärten
 
/Susann
Till top