Det låter som nån typ av krukväxt.

Allmänt / Permalink / 1
Jaha mina kära vänner och alla andra jag känner. Eller vem fan känner man egentligen? Problemet när man läser psykologi är att allt egentligen beror på situationen. Man kan aldrig säga säkert. Men ibland önskar jag verkigen att man kunde det.
 
Det har ju gått ett tag sen jag skrev sist. Och det har inte hänt så mycket. Förutom att jag har drunknat i mitt underbara barnbarns ögon och bara älskar att se hur han tar in världen med sin nyfikenhet.Helt underbar. Ja jag är jävligt partisk i det här fallet.
 
Den 28 november skulle jag börja min sista runda med cellgifter. Och som vanligt inför en ny omgång så var det provtagning veckan före. Och 1177-knarkare som jag är så var jag naturligtvis in och kollade hur det såg ut med mina superamatörögon. Men en sak märkte jag i alla fall. En cancermarkör som låg högt innan de opererade bort tarmarna mm och som sedan sjunkigt hade nu stigit till samma nivå som före operationen. Pratade med min läkare på onkologen, hon blev också orolig och hon pratade med sin chef som också blev orolig som skrev en remiss till en datortomografi av mage och lungor. Och mycket riktigt så hittade de något nytt. Någonting som är 12 x 8 x 8 cm ovanpå livmodern.
Bedrev rätt kraftig telefonterror på både onkologen och kvinnokliniken och idag var jag till Kvinnokliniken för undersökning. 
 
Jag har nog aldrig nervöskissat så många gånger som jag gjorde idag. Med barnen  och bästis upptagna med sitt var det nog det jobbigaste jag har varit med om det här året. Ovissheten om vad det kunde vara som trots cellgifter växt ganska fort och vad man kan göra åt en sådan sak snurrade om och om i huvudet, kors och tvärt och fram och tillbaka. hade de tagit ett EKG då hade det nog blivit raketfart till hjärtintensiven.
 
Men väl inne hos läkaren släppte det. Jag fick både bild och namn på djävulskapet (den första tumören var ju Fanskapet). Det är en Krukenberg tumör. Skrev ju i början att det låter som en krukväxt ! Tydligen en ganska vanlig kopmlikation. Det som händer nu är att läkrarna ska ha en multidisiplinär konferens och slå sina kloka huvuden ihop. Det gör dom på torsdag nästa vecka så på fredag är det telefonterror på nytt. Sen får vi se vad som händer. Det var väl tur i oturen att
planerna över jul och mellandagarna blev inställda redan nu och inte utan förvarning och planering.
 
 
Dettta mitt herrskap är djävulskapet. 
 
Jag har vissa förhoppningar att när de ska ta bort sjävulskapet så kan dom ta bort lite extra buk på hängbukssvinet.. Man kan ju alltid hoppas att man är slimmad som attan inför beach 2024. Jag fick ju hjälp med att gå ner 15 kg så varför inte. Ärren skiter jag i men det överblivna fläsket kan de ge till bättre behövande. 
 
OCH NU MINA VÄNNER, NÅGOT HEEELT ANNAT !!
 
Ingen kan ju undgå att vi har politiskt tjabble och sandlåda i våra kommuner, regioner och riksdag och regering. Hur många gånger har ni muttrat om att man skulle kanske göra en insats. Eller åtminståne försöka. Och försöka är det enda man kan göra. Ibland funkar det och ibland funkar det inte. Men det som behövs fram för allt är personer som är villiga att lägga lite tid på att försöka göra en förändring. Leta reda på ett parti som faller er i smaken och engagera er. Pm jag fick önska så skulle ni söka er till Liberalerna var enda en av er, men jag läser ju psykologi så jag vet att man inte alltid får som man vill. 
Sanningen är ju faktiskt att det är ont om yngre personer som vill lägga ner lite tid på att förbättra våra levnadsvillkor för de som är äldre som har nyggt detta samhälle som vi sakta men säkert håller på att rasera. Är det rimligt att en pensionär sak behöva välja på att använda sin färdtjänst till att handla, hälsa på sin partne r sedan 55-60 år som hamnat på ett särskilt boende elle åka på Bingo och träffa vänner, motionera hjärnan och kroppen? 
 
Det är aldrig försent för att försöka attt göra en insstsf mina vänner.
 
Puss, Kram och Nyp i stjärten och var rädda om varandra. (Man vet aldrig när man blilr med krukväxt )
#1 - - Stefan:

Förbannade helvetes komplikationer. Du kommer att gå segrande ur det här och jag hoppas du får en julhelg tillsammans med nära och kära och barnbarnet.
💕U
Kramen. S.

Svar: Tack. God jul
Susann Hervard

Till top